tisdag 21 september 2010

Framgång för mig

Jag är inte politisk för att jag har en åsikt. Eller så har jag en åsikt och är därmed politisk?
Jag har valt att inte engagera mig i saker andra sköter bättre. Varje enskild individ har något de är duktiga på, och brinner för. Jag brinner inte för politik. När jag tänker politik blir jag inte ens halvljummen. Vad jag brinner för, är att alla ska hitta det där de kan och vill göra med sina liv. Som jag sagt tidigare, är jag helt övertygad om att alla har något att bidraga med. Om man inte hittar det, eller väljer att låta bli är helt upp till var och en.
Jag har känt musiker med enorm talang som ändå inte lyckats. Vad jag menar med lyckats är att få framföra sitt budskap i en form som passar. Att få nå ut till människor och verkligen säga det man vill. Förmedla en känsla. I grund och botten är det vad vi alla strävar efter. Kommunikation. Vi behöver den. Framgång är inte i huvudsak att ta världen med storm genom listettor, musik och film. Eller att tjäna mycket pengar. Att bli ett berömt namn och ansiskte. Att lyckas för mig, är att nå en balans i livet där allt känns bra. Vi har olika mål och förutsättningar. Vi har olika behov, samtidigt som vi egentligen behöver precis samma saker. För att överleva behöver vi föda. Vi behöver föröka oss. Vi behöver sömn. Det är det grundläggande. Men vi behöver också en partner, eller en familj. Vi behöver stöd och värme ,intimitet. Vad jag vill säga, är att hur talangfull man än är, kan man inte bara leva genom konsten. Ta väl vara på er talang, men låt er alltid minnas vilka som står bakom, och vilka ni fått inspirationen ifrån.
Att han en vision är sunt. Sträva efter det du vill med ditt liv. Det DU vill. Om du önskar det stora genombrottet inom populärkultur, eller om du önskar för en familj...det som är viktigt för dig är det enda som betyder något. För att bli en lagspelare måste man känna till sina egna styrkor och svagheter. Och innan man når dit, måste man börja följa sina egna mål. Harmoni. Balans. Finner man det har man lyckats. Det är framgång för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar